URZĄD MIASTA I GMINY LESKO
bip.gov.pl
Wyszukiwarka
pokaż wyszukiwarkę
schowaj wyszukiwarkę

Urząd Miasta i Gminy w Lesku

ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko,
tel. /0-13/ 469 80 01, fax. /0-13/ 469 64 58

e-mail: gmina@lesko.pl, www.lesko.pl

Godziny otwarcia Urzędu:
od poniedziałku do piątku: 7.30 - 15.30

 

USC/19 ODTWARZANIE TREŚCI AKTÓW STANU CYWILNEGO
Podstawa prawna

- Art. 7 ust. 1 pkt 2, art. 34 i art. 35 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688, z późn. zm.).

- Art. 35 i art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.)

- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635, z późn. zm.).

Miejsce
i sposób załatwienia sprawy
Urząd Miasta i Gminy Lesko – Ratusz, parter, ul. Rynek 21

- Decyzja o odtworzeniu treści aktów stanu cywilnego.

Wymagane dokumenty

- Odtworzenie treści polskich aktów stanu cywilnego:

- Podanie wraz z oświadczeniem strony, że dotychczas nie występowała z wnioskiem o odtworzenie aktu do urzędów stanu cywilnego na terenie Polski.

- Dowód osobisty, a w razie jego braku paszport; w przypadku, gdy wnioskodawcą jest cudzoziemiec paszport z potwierdzeniem aktualnego lub ostatniego stałego zameldowania w Lesku.

- Zaświadczenie z USC właściwego ze względu na miejsce zdarzenia (urodzenia, małżeństwa, zgonu) o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego.

- Dowody (przede wszystkim dokumenty, zeznania świadków) potwierdzające: fakt powstania i treść aktu, którego treść ma być odtwarzana oraz zaginięcie bądź zniszczenie całości lub części księgi stanu cywilnego, w której akt powstał.

- Odtworzenie treści zagranicznych aktów stanu cywilnego:

- Podanie wraz z oświadczeniem strony, że dotychczas nie występowała z wnioskiem o odtworzenie aktu do urzędów stanu cywilnego na terenie Polski.

- Dowód osobisty, a w razie jego braku paszport; w przypadku, gdy wnioskodawcą jest cudzoziemiec, paszport z potwierdzeniem aktualnego lub ostatniego stałego zameldowania w Lesku

- Zaświadczenie z USC Warszawa – Śródmieście i Łódź – Centrum o nieistnieniu w tamtejszych księgach aktu podlegającego odtworzeniu, o ile akt sporządzony był na dawnych terenach Polski, a obecnie znajdujących się w granicach państw powstałych po ZSRR.

- Dowody (przede wszystkim dokumenty, zeznania świadków) potwierdzające fakt powstania i treść aktu, którego treść ma być odtwarzana. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z urzędowym tłumaczeniem, dokonanym przez polskiego tłumacza przysięgłego lub polskiego konsula.

Opłaty Opłata skarbowa za wydanie decyzji – 39,00 zł.
Termin załatwienia sprawy
Do miesiąca, a w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy
Od wydanej decyzji służy stronie odwołanie do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia (art. 127 § 1 i 2 oraz art. 129 § 1 i 2 Kodeksu postępowania administracyjnego).
Osoba właściwa do załatwienia sprawy
Teresa Zdziebko-Basiaga – kierownik,

tel. (13) 469-62-56

Inne informacje
---

Opracował/a:     Teresa Zdziebko-Basiaga
Sprawdził/a:       Teresa Zdziebko-Basiaga
Zatwierdził/a:     


Do pobrania:

 

Podmiot publikującyUrząd Miasta i Gminy Lesko
WytworzyłTeresa Zdziebko-Basiaga - kierownik2010-04-26
Publikujący -
URZĄD MIASTA I GMINY LESKO
URZĄD MIASTA I GMINY LESKO, ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko , tel. (13) 469 80 01 , e-mail: informatyk@lesko.pl
Wygenerowano: 15 stycznia 2025r. 20:53:13
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.