SO/20 |
POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE W SPRAWIE WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO LUB CZASOWEGO |
Podstawa prawna |
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. nr 225, poz. 1635 z późń. zm.).
|
Miejsce
i sposób załatwienia sprawy |
Referat Spraw Obywatelskich i Administracji, Ewidencja Ludności/Dowody Osobiste, Ratusz – Rynek 21, parter, pok. nr 2 – Wydanie decyzji administracyjnej |
Wymagane dokumenty |
- Podanie ze szczegółowym wyjaśnieniem czasu i okoliczności opuszczenia mieszkania przez osobę objętą wnioskiem lub wskazaniem bezprawności dokonanego zameldowania. Należy podać aktualny adres miejsca pobytu osoby, której dotyczy podanie lub oświadczyć o braku informacji o miejscu pobytu;
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji;
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa;
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu. Dokumentem takim może być: umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu;
- oryginały innych dokumentów potwierdzających fakty opisane w podaniu (np. sentencję wyroku rozwodowego, wyrok orzekający eksmisję, protokół z dokonanej przez komornika eksmisji z lokalu, itp.);
do wglądu:
- dowód osobisty osoby składającej wniosek, a w uzasadnionych przypadkach – inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości;
|
Opłaty |
- 10 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji;
- od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w postępowaniu administracyjnym o wymeldowanie powstaje obowiązek wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł.
Opłatę skarbową wnosi się na rachunek bankowy:
PBS w Sanoku, o/Lesko 36 8642 1012 2003 1205 7175 0001
Opłata skarbowa podlega zwrotowi w przypadku wydania decyzji umarzającej postępowanie (zwrot następuje na wniosek). |
Termin załatwienia sprawy |
- do 1 miesiąca,
- do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie wnosi się do Wojewody Podkarpackiego w Rzeszowie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Lesko w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Dawid Dziedzicki – samodzielny referent
tel. (013) 469 66-88; (013) 469 66-15 wew. 22 |
Inne informacje |
Organ gminy wydaje na wniosek właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.
Zamiast oryginału dokumentu strona może złożyć odpis dokumentu, jeżeli jego zgodność z oryginałem została poświadczona przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym.
Strona zamieszkała za granicą lub mająca siedzibę za granicą, jeżeli nie ustanowiła pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w kraju, jest zobowiązana wskazać w kraju pełnomocnika do doręczeń.
W przypadku niewskazania pełnomocnika do doręczeń przeznaczone dla tej strony pisma pozostawia się w aktach sprawy ze skutkiem doręczenia.
|