SO/23 |
UDOSTĘPNIANIE DANYCH ZE ZBIORU DANYCH OSOBOWYCH |
Podstawa prawna |
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. nr 225, poz. 1635 z późń. zm.);
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie wysokości opłat za udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych, ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych, zbioru PESEL, ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych oraz sposobu wnoszenia tych opłat (Dz. U. z 2008 r. Nr 207, poz. 1298);
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z ewidencji ludności, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. z 2008 r. Nr 214, poz. 1353);
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z ewidencji ludności, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz.U. z 2010 r. Nr 105, poz. 667);
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.).
|
Miejsce
i sposób załatwienia sprawy |
Referat Spraw Obywatelskich i Administracji, Ewidencja Ludności/Dowody Osobiste, Ratusz – Rynek 21, parter, pok. nr 2 – Udzielenie informacji o danych osobowych lub wydanie decyzji administracyjnej o odmowie udostępnienia danych osobowych |
Wymagane dokumenty |
- Wniosek o udostępnienie danych osobowych (dostępny na stronie internetowej urzędu, bądź na stanowisku pracy);
- dowód uiszczenia opłaty za udostępnienie danych osobowych;
- kserokopie dokumentów świadczących o interesie prawnym w pozyskaniu danych;
do wglądu:
- dowód osobisty (w przypadku osoby fizycznej ubiegającej się o udostępnienie danych osobowych)
|
Opłaty |
Opłata za udostępnienie jednostkowych danych (dotyczy jednej osoby) zgromadzonych w zbiorze meldunkowym wynosi 31 zł.
Opłatę skarbową wnosi się na rachunek bankowy:
PBS w Sanoku, o/Lesko 36 8642 1012 2003 1205 7175 0001 |
Termin załatwienia sprawy |
Informację o danych osobowych uzyskuje się po złożeniu formularza (druku) wniosku złożonego w formie pisemnej (także drogą korespondencyjną) lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej – w terminie do 7 dni od daty jego wpływu. |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie wnosi się do Wojewody Podkarpackiego w Rzeszowie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Lesko w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Dawid Dziedzicki – samodzielny referent
tel. (013) 469 66-88; (013) 469 66-15 wew. 22 |
Inne informacje |
Wnosząc o udzielenie informacji o danych osobowych należy wskazać podstawę prawną upoważniającą do otrzymania danych osobowych (interes prawny) lub uzasadnioną potrzebę żądania ich udostępnienia (interes faktyczny), a także wskazać informacje o osobie umożliwiające wyszukanie w zbiorze żądanych informacji a ponadto wskazać zakres żądanych informacji.
Udostępnione dane nie mogą być wykorzystane w innym celu niż wskazany we wniosku.
Z opłat zwolnione są podmioty wymienione w art. 44h ust 1 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych. |