PFIiGK/03 |
BUDOWA LUB PRZEBUDOWA ZJAZDU Z DROGI GMINNEJ |
Podstawa prawna |
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2017.1257 t.j. z dnia 2017.06.27);
‒ Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U.2017.2222 t.j. z dnia 2017.12.01);
‒ Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2016.1827 t.j. z dnia 2016.11.10);
‒ Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U.2017.1073 t.j. z dnia 2017.06.02);
‒ Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2017.1332 t.j. z dnia 2017.07.06);
‒ Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz.U.2016.1264 t.j. z dnia 2016.08.17);
‒ Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U.2016.124 t.j. z dnia 2016.01.29).
|
Miejsce
i sposób załatwienia sprawy |
- II piętro, pok. nr 204
Decyzja na budowę lub przebudowę zjazdu z drogi gminnej |
Wymagane dokumenty |
‒ Wniosek;
‒ Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej budowy lub przebudowy zjazdu;
‒ Kserokopia wypisu z rejestru gruntów na działki objęte wnioskiem;
‒ Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania terenu bądź decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub decyzja lokalizacji celu publicznego;
‒ Pełnomocnictwo osoby występującej w imieniu Inwestora oraz oryginał dowodu wniesienia opłaty skarbowej za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Wniosek można otrzymać:
‒ w Referacie Pozyskiwania Funduszy, Inwestycji i Gospodarki Komunalnej, pok. 204, tel. 013 469 80 01 wew. 65;
‒ na stronie internetowej Urzędu Miasta: www.bip.lesko.pl (do pobrania poniżej).
|
Opłaty |
Opłata skarbowa:
‒ Składający wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu z drogi gminnej (przebudowę zjazdu z drogi) do nieruchomości położonej przy drodze, zobowiązany jest załączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej w wysokości: 82,00 zł wniesiony gotówką lub na rachunek właściwego organu podatkowego – tj. Urzędu Miasta i Gminy Lesko, ul. Parkowa 1, 38‑600 Lesko, w punkcie kasowym PBS lub na konto PBS w Sanoku o/ Lesko 36 8642 1012 2003 7175 0001, zgodnie z Częścią III ust. 44 pkt. 2 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej(Dz.U.2016.1827 t.j. z dnia 2016.11.10) . Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej od wydania zezwolenia powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia.
Nie podlegają opłacie skarbowej decyzje w sprawach dotyczących połączenia drogi publicznej z nieruchomością wykorzystywaną wyłącznie na cele mieszkaniowe na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2016.1827 t.j. z dnia 2016.11.10).
‒ Pełnomocnictwo, jeżeli Wnioskodawca reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika, wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł wniesionej gotówką lub na rachunek do właściwego organu podatkowego – tj. Urząd Miasta i Gminy Lesko, ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko, w punkcie kasowym PBS lub na konto PBS w Sanoku o/ Lesko 36 8642 1012 2003 1205 7175 0001, zgodnie z Częścią IV załącznika do ustawy o opłacie skarbowej (Dz.U.2016.1827 t.j. z dnia 2016.11.10).
|
Termin załatwienia sprawy |
‒ Sprawy nie wymagające postępowania wyjaśniającego lub uzupełniającego rozpatrywane są niezwłocznie, tj. w terminie do 14 dni;
‒ sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego - nie później niż w ciągu miesiąca;
‒ sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od daty złożenia wniosku. |
Tryb odwoławczy |
Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Lesko w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Irena Kapral – kierownik Referatu Pozyskiwania Funduszy Inwestycji i Gospodarki Komunalnej |
Inne informacje |
Zezwolenie na lokalizację zjazdu z drogi wygasa, jeżeli w ciągu 3 lat od jego wydania zjazd nie został wybudowany.
Utrzymanie zjazdu należeć będzie do właściciela gruntu przyległego do pasa drogi (art. 30 ustawy o drogach publicznych).
Odbiór decyzji może nastąpić w jednej z dwóch form:
‒ osobiście przez wnioskodawcę,
‒ za pośrednictwem poczty.
O formie odbioru decyduje wnioskodawca.
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Sekretariacie Urzędu.
|