URZĄD MIASTA I GMINY LESKO
bip.gov.pl
Karta usugi PFIiGK/03

 

 

Urząd Miasta i Gminy w Lesku

 

 

ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko,
tel. /0-13/ 469 80 01, fax. /0-13/ 469 64 58

 

 

e-mail: gmina@lesko.pl, www.lesko.pl

 

 

Godziny otwarcia Urzędu:
od poniedziałku do piątku: 7.30 - 15.30

 

 

PFIiGK/03 BUDOWA LUB PRZEBUDOWA ZJAZDU Z DROGI GMINNEJ
Podstawa prawna

 Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2017.1257 t.j. z dnia 2017.06.27);
 
‒ Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U.2017.2222 t.j. z dnia 2017.12.01);
 
‒ Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2016.1827 t.j. z dnia 2016.11.10);
 
‒ Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U.2017.1073 t.j. z dnia 2017.06.02);
 
‒ Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2017.1332 t.j. z dnia 2017.07.06);
 
‒ Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz.U.2016.1264 t.j. z dnia 2016.08.17);
 
‒ Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U.2016.124 t.j. z dnia 2016.01.29).

Miejsce
i sposób załatwienia sprawy
- II piętro, pok. nr 204

Decyzja na budowę lub przebudowę zjazdu z drogi gminnej
Wymagane dokumenty

‒ Wniosek;
 
‒ Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej budowy lub przebudowy zjazdu;
 
‒ Kserokopia wypisu z rejestru gruntów na działki objęte wnioskiem;
 
‒ Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania terenu bądź decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub decyzja lokalizacji celu publicznego;
 
‒ Pełnomocnictwo osoby występującej w imieniu Inwestora oraz oryginał dowodu wniesienia opłaty skarbowej za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
 
Wniosek można otrzymać:
‒ w Referacie Pozyskiwania Funduszy, Inwestycji i Gospodarki Komunalnej, pok. 204, tel. 013 469 80 01 wew. 65;
‒ na stronie internetowej Urzędu Miasta: www.bip.lesko.pl (do pobrania poniżej).

Opłaty

Opłata skarbowa:
‒ Składający wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu z drogi gminnej (przebudowę zjazdu z drogi) do nieruchomości położonej przy drodze, zobowiązany jest załączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej w wysokości: 82,00 zł wniesiony gotówką lub na rachunek właściwego organu podatkowego – tj. Urzędu Miasta i Gminy Lesko, ul. Parkowa 1, 38‑600 Lesko, w punkcie kasowym PBS lub na konto PBS w Sanoku o/ Lesko 36 8642 1012 2003 7175 0001, zgodnie z Częścią III ust. 44 pkt. 2 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej(Dz.U.2016.1827 t.j. z dnia 2016.11.10) . Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej od wydania zezwolenia powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia.
 
Nie podlegają opłacie skarbowej decyzje w sprawach dotyczących połączenia drogi publicznej z nieruchomością wykorzystywaną wyłącznie na cele mieszkaniowe na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2016.1827 t.j. z dnia 2016.11.10).
 
Pełnomocnictwo, jeżeli Wnioskodawca reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika, wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł wniesionej gotówką lub na rachunek do właściwego organu podatkowego – tj. Urząd Miasta i Gminy Lesko, ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko, w punkcie kasowym PBS lub na konto PBS w Sanoku o/ Lesko 36 8642 1012 2003 1205 7175 0001, zgodnie z Częścią IV załącznika do ustawy o opłacie skarbowej (Dz.U.2016.1827 t.j. z dnia 2016.11.10).

Termin załatwienia sprawy ‒ Sprawy nie wymagające postępowania wyjaśniającego lub uzupełniającego rozpatrywane są niezwłocznie, tj. w terminie do 14 dni;
 
‒ sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego - nie później niż w ciągu miesiąca;
 
‒ sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od daty złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Lesko w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Osoba właściwa do załatwienia sprawy Irena Kapral – kierownik Referatu Pozyskiwania Funduszy Inwestycji i Gospodarki Komunalnej
Inne informacje

Zezwolenie na lokalizację zjazdu z drogi wygasa, jeżeli w ciągu 3 lat od jego wydania zjazd nie został wybudowany.
 
Utrzymanie zjazdu należeć będzie do właściciela gruntu przyległego do pasa drogi (art. 30 ustawy o drogach publicznych).
 
Odbiór decyzji może nastąpić w jednej z dwóch form:
‒ osobiście przez wnioskodawcę,
‒ za pośrednictwem poczty.
O formie odbioru decyduje wnioskodawca.
 
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Sekretariacie Urzędu.

Opracował/a:     Wiesław Czawa - Inspektor
Sprawdził/a:       Irena Kapral – Kierownik Referatu
Zatwierdził/a:     Barbara Jankiewicz – Burmistrz Miasta i Gminy Lesko


Do pobrania:

  • Wniosek o wydanie zezwolenia na budowę/przebudowę zjazdu z drogi gminnej
     

.pdf

powrot
Podmiot publikującyUrząd Miasta i Gminy Lesko
WytworzyłWiesław Czawa - Inspektor2010-04-12
Publikujący Jacek Bereżański - Informatyk 2010-04-12 09:13
Modyfikacja Jacek Bereżański - Informatyk 2018-01-09 10:57
URZĄD MIASTA I GMINY LESKO
URZĄD MIASTA I GMINY LESKO, ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko , tel. (13) 469 80 01 , e-mail: informatyk@lesko.pl
Wygenerowano: 15 stycznia 2025r. 22:51:39
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.