PFIiGK/05 |
ZEZWOLENIE NA ZAJĘCIE PASA DROGOWEGO NA CELE NIE ZWIĄZANE Z BUDOWĄ, PRZEBUDOWĄ, REMONTEM, UTRZYMANIEM I OCHRONĄ DRÓG |
Podstawa prawna |
- art. 40 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t. j. Dz. U. z 2007r. Nr 19, poz. 115 ze zm.),
- uchwała Nr XIX/205/2005 Rady Miejskiej w Lesku z dnia 7 lutego 2005 roku w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg, których zarządcą jest Burmistrz Miasta i Gminy Lesko,
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielenia zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. 2004, nr 140 poz. 1481)
- Art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2000r. Nr 98 poz.1071).
|
Miejsce
i sposób załatwienia sprawy |
- II piętro, pok. nr 203
Wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego |
Wymagane dokumenty |
- Wniosek;
- Projekt budowlany;
- Oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczonego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej (kserokopia pozwolenia na budowę lub zgłoszenia);
- Zatwierdzony „Projekt organizacji ruchu” w czasie wykonywania robót opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem - (Dz. U. Nr 177 poz. 1729), jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych, oraz w przypadku prowadzenia robót w koronie drogi, przy czym powinien on określać sposób zabezpieczenia tych robót zgodnie z wymogami bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu j.w. należy podać informację o sposobie zabezpieczenia robót;
- Aktualny wyrys i wypis z mapy ewidencji gruntów z zaznaczeniem powierzchni działek przeznaczonych pod budowę;
- Wyliczoną powierzchnię umieszczonych w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z obsługą drogi, celem naliczenia opłat;
- Wyliczoną powierzchnię przewidzianego do zajęcia pasa drogowego (z rozbiciem na pow. jezdni, chodnika lub pobocza i pozostałej części pasa) celem wykonania robót z uwzględnieniem sposobu zabezpieczenia placu budowy w obrębie działki drogowej zgodni z wymogami bhp;
- Harmonogram robót w pasie drogowym umożliwiający ich wykonanie w określonym terminie (ilość dni zajęcia pasa drogowego), łącznie z przywróceniem poprzedniego stanu użyteczności budowli drogowych;
- Kserokopię opinii ZUD.
Wniosek można otrzymać:
- w Referacie w Pozyskiwania Funduszy, Inwestycji i Gospodarki Komunalnej,
pok. 203, tel. 013 469-80-01 wew.63
- na stronie internetowej Urzędu Miasta: www.bip.lesko.pl (poniżej)
|
Opłaty |
Po otrzymaniu decyzji - za zajęcie pasa drogowego wg Uchwała Nr IX/205/2005 Rady Miejskiej w Lesku z dnia 7 lutego 2005 roku w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg, których zarządcą jest Burmistrz Miasta i Gminy Lesko,
W przypadku dołączenia do wniosku dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17,00 zł |
Termin załatwienia sprawy |
- Sprawy nie wymagające postępowania wyjaśniającego lub uzupełniającego rozpatrywane są niezwłocznie tj. w terminie do 14 dni,
- sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego - nie później niż w ciągu miesiąca;
- sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od daty złożenia wniosku. |
Tryb odwoławczy |
Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Lesko w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Edyta Górska – referent |
Inne informacje |
- Wniosek w sprawie wydania zezwolenia na zajęcie odcinka pasa drogowego należy złożyć do Gminy Lesko co najmniej na 1 miesiąc przed planowanym zajęciem.
- Odbiór decyzji może nastąpić w jednej z dwóch form:
- osobiście przez wnioskodawcę,
- za pośrednictwem poczty.
O formie odbioru decyduje wnioskodawca.
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Sekretariacie Urzędu.
|