URZĄD MIASTA I GMINY LESKO
bip.gov.pl
Karta usugi PFIiGK/04

 

 

Urząd Miasta i Gminy w Lesku

 

 

ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko,
tel. /0-13/ 469 80 01, fax. /0-13/ 469 64 58

 

 

e-mail: gmina@lesko.pl, www.lesko.pl

 

 

Godziny otwarcia Urzędu:
od poniedziałku do piątku: 7.30 - 15.30

 

 

PFIiGK/04 BUDOWA LUB PRZEBUDOWA ZJAZDU Z DROGI GMINNEJ
Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).

- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 z późn. zm.).

- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. nr 225, poz. 1635).

- Ustawa z dnia 27 marca 2003r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. Nr 80, poz.717).

- Ustawa z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2003r. Nr 207, poz.2016 z późn.zm.).

- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz.U. 140, poz. 1481).

- Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 43, poz.430).

Miejsce
i sposób załatwienia sprawy
- II piętro, pok. nr 203

Decyzja na budowę lub przebudowę zjazdu z drogi gminnej
Wymagane dokumenty

1. Wniosek;

2. Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej budowy  lub przebudowy zjazdu;

3. Kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości;

4. Informację o zagospodarowaniu działek – aktualny wyrys i wypis z mapy ewidencji gruntów;

5. Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania terenu bądź decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu lub decyzja lokalizacji celu publicznego;

6. W przypadku wystąpienia w imieniu inwestora osób trzecich wymagane jest dołączenie pełnomocnictwa;
 

Wniosek można otrzymać:

- w Referacie w Pozyskiwania Funduszy, Inwestycji i Gospodarki Komunalnej,
pok. 203, tel. 013 469-80-01 wew.63

- na stronie internetowej Urzędu Miasta: www.bip.lesko.pl (poniżej)

Opłaty

Opłata skarbowa:

- Składający wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu z drogi gminnej (przebudowę zjazdu z drogi) do nieruchomości położonej przy drodze, zobowiązany jest załączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej w wysokości: 82,00 zł wniesiony gotówką lub na rachunek właściwego organu podatkowego –tj. Urzędu Miasta i Gminy Lesko ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko, w punkcie kasowym PBS lub na konto PBS w Sanoku o/ Lesko 36 8642 1012 2003 1205 7175 0001, zgodnie z Częścią III ust. 44 pkt. 2 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225 poz. 1635 z 2006 r.). Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej, od wydania zezwolenia, powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia.


Nie podlegają opłacie skarbowej decyzje w sprawach dotyczących połączenia drogi publicznej z nieruchomością wykorzystywaną wyłącznie na cele mieszkaniowe na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635).


- Pełnomocnictwo, jeżeli wnioskodawca reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika, wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł wniesionej gotówka lub na rachunek do właściwego organu podatkowego – tj. Urząd Miasta i Gminy Lesko ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko, w punkcie kasowym PBS lub na konto PBS w Sanoku o/ Lesko 36 8642 1012 2003 1205 7175 0001, zgodnie z Częścią IV załącznika do ustawy o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r., Nr 225, poz. 1635).

Termin załatwienia sprawy - Sprawy nie wymagające postępowania wyjaśniającego lub uzupełniającego rozpatrywane są niezwłocznie  tj. w terminie do 14 dni;


- sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego - nie później niż w ciągu miesiąca;


-  sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od daty złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Lesko w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Osoba właściwa do załatwienia sprawy Edyta Górska – samodzielny referent
Inne informacje

1. Zezwolenie na lokalizację zjazdu z drogi wygasa, jeżeli w ciągu 3 lat od jego wydania zjazd nie został wybudowany.


2. Utrzymanie zjazdu należeć będzie do właściciela gruntu przyległego do pasa drogi (art. 30 ustawy o drogach publicznych)


3. Odbiór decyzji może nastąpić w jednej z dwóch form:

- osobiście przez wnioskodawcę,

- za pośrednictwem poczty.

O formie odbioru decyduje wnioskodawca.


4. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Sekretariacie Urzędu.

Opracował/a:     Edyta Górska – samodzielny referent
Sprawdził/a:       Irena Kapral – Kierownik Referatu
Zatwierdził/a:     Barbara Jankiewicz – Burmistrz Miasta i Gminy Lesko


Do pobrania:

  • Wniosek o wydanie zezwolenia na budowę/przebudowę zjazdu z drogi gminnej
     

.pdf

powrot
Podmiot publikujący
WytworzyłEdyta Górska - Podinspektor2010-04-12 00:00
Publikujący Jacek Bereżański - Informatyk 2010-04-12 09:13
Modyfikacja Jacek Bereżański - Informatyk 2013-04-09 13:50
URZĄD MIASTA I GMINY LESKO
URZĄD MIASTA I GMINY LESKO, ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko , tel. (13) 469 80 01 , e-mail: informatyk@lesko.pl
Wygenerowano: 16 stycznia 2025r. 00:44:21
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.