Sekretarz
Sekretarz Gminy Lesko
Magdalena Mazurkiewicz
I piętro budynku Urzędu, pokój 109
numer wewnętrzny 78
e-mail: sekretarz@lesko.pl
- Sekretarz nadzoruje pracę urzędu, zapewnia jego sprawne funkcjonowanie i w tym zakresie nadzoruje działalność wszystkich komórek organizacyjnych urzędu:
- Do zadań Sekretarza należy w szczególności:
- nadzorowanie podlegających komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych zgodnie ze schematem organizacyjnym,
- nadzór nad organizacją pracy w urzędzie, sprawnej obsługi interesantów i tworzenia dobrego wizerunku urzędu,
- nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej i terminowego załatwiania spraw, w tym udzielania odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych,
- nadzorowanie właściwego obiegu informacji i dokumentów w urzędzie,
- nadzorowanie właściwego rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków wnoszonych i wpływających do urzędu,
- nadzorowanie publikacji prawa miejscowego i obwieszczeń na terenie gminy,
- nadzór nad Biuletynem Informacji Publicznej,
- nadzór nad udostępnianiem informacji publicznej,
- monitorowanie i koordynowanie kontroli zarządczej,
- rozwijanie i koordynowanie procesu informatyzacji w urzędzie,
- organizowanie i koordynowanie prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów powszechnych, konsultacji społecznych i referendum, wyborów w jednostkach pomocniczych gminy,
- przygotowywanie projektów regulaminów i ich zmian oraz innych aktów wewnętrznych w zakresie organizacji pracy urzędu,
- wydawanie z upoważnienia Burmistrza decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej, zaświadczeń i poświadczeń urzędowych,
- prowadzenie spraw z zakresu oświadczeń majątkowych składanych przez zobowiązanych pracowników urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych i dyrektorów placówek oświatowych,
- realizowanie polityki kadrowej i płacowej określonej przez Burmistrza,
- prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu i osób zajmujących kierownicze stanowiska w gminnych jednostkach organizacyjnych,
- sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem regulaminu pracy przez pracowników urzędu (kontrola dyscypliny pracy),
- organizowanie i obsługa badań lekarskich w zakresie medycyny pracy,
- usprawnianie pracy urzędu i nadzór nad doskonaleniem kadr,
- zarządzanie systemem szkoleń i podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników,
- koordynowanie prac związanych z oceną okresową pracowników samorządowych,
- organizowanie służby przygotowawczej i egzaminu kończącego służbę,
- opracowywanie zakresów czynności dla kierowników Wydziałów i Inspektora Ochrony Danych,
- prowadzenie rejestru oświadczeń o prowadzeniu działalności gospodarczej składanych na podstawie ustawy o pracownikach samorządowych,
- prowadzenie spraw emerytalno - rentowych pracowników,
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem pracownikom wyróżnień i nagród oraz udzielaniem kar,
- prowadzenie instruktażu stanowiskowego dla pracowników urzędu,
- organizowanie praktyk studenckich oraz praktyk dla uczniów szkół ponadpodstawowych,
- koordynowanie zagadnień związanych z obsługą administracyjną organizowanych prac społecznie użytecznych, prac interwencyjnych, robót publicznych oraz staży pracowniczych,
- nadzór nad sporządzaniem protokołu i ustalaniem przyczyn wypadków w pracy oraz w drodze do i z pracy,
- prowadzenie rejestru instytucji kultury,
- prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw wydawanych przez Burmistrza,
- prowadzenie spraw związanych z prenumeratą i rozdzielnictwem wydawnictw urzędowych i prasy,
- prowadzenie innych spraw Gminy powierzonych na podstawie art. 33 ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym.
- Sekretarz nadzoruje:
- Wydział Administracyjno-Gospodarczy,
- Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej,
- Środowiskowy Dom Samopomocy.