Sekretarz Gminy Lesko
Magdalena Mazurkiewicz
I piętro budynku Urzędu, pokój 109
numer wewnętrzny 78
e-mail: sekretarz@lesko.pl
-
Sekretarz nadzoruje pracę urzędu, zapewnia jego sprawne funkcjonowanie i w tym zakresie nadzoruje działalność wszystkich komórek organizacyjnych urzędu:
-
Do zadań Sekretarza należy w szczególności:
-
nadzorowanie podlegających komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych zgodnie ze schematem organizacyjnym,
-
nadzór nad organizacją pracy w urzędzie, sprawnej obsługi interesantów i tworzenia dobrego wizerunku urzędu,
-
nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej i terminowego załatwiania spraw, w tym udzielania odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych,
-
nadzorowanie właściwego obiegu informacji i dokumentów w urzędzie,
-
nadzorowanie właściwego rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków wnoszonych i wpływających do urzędu,
-
nadzorowanie publikacji prawa miejscowego i obwieszczeń na terenie gminy,
-
nadzór nad Biuletynem Informacji Publicznej,
-
nadzór nad udostępnianiem informacji publicznej,
-
monitorowanie i koordynowanie kontroli zarządczej,
-
rozwijanie i koordynowanie procesu informatyzacji w urzędzie,
-
organizowanie i koordynowanie prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów powszechnych, konsultacji społecznych i referendum, wyborów w jednostkach pomocniczych gminy,
-
przygotowywanie projektów regulaminów i ich zmian oraz innych aktów wewnętrznych w zakresie organizacji pracy urzędu,
-
wydawanie z upoważnienia Burmistrza decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej, zaświadczeń i poświadczeń urzędowych,
-
prowadzenie spraw z zakresu oświadczeń majątkowych składanych przez zobowiązanych pracowników urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych i dyrektorów placówek oświatowych,
-
realizowanie polityki kadrowej i płacowej określonej przez Burmistrza,
-
prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu i osób zajmujących kierownicze stanowiska w gminnych jednostkach organizacyjnych,
-
sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem regulaminu pracy przez pracowników urzędu (kontrola dyscypliny pracy),
-
organizowanie i obsługa badań lekarskich w zakresie medycyny pracy,
-
usprawnianie pracy urzędu i nadzór nad doskonaleniem kadr,
-
zarządzanie systemem szkoleń i podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników,
-
koordynowanie prac związanych z oceną okresową pracowników samorządowych,
-
organizowanie służby przygotowawczej i egzaminu kończącego służbę,
-
opracowywanie zakresów czynności dla kierowników Wydziałów i Inspektora Ochrony Danych,
-
prowadzenie rejestru oświadczeń o prowadzeniu działalności gospodarczej składanych na podstawie ustawy o pracownikach samorządowych,
-
prowadzenie spraw emerytalno - rentowych pracowników,
-
prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem pracownikom wyróżnień i nagród oraz udzielaniem kar,
-
prowadzenie instruktażu stanowiskowego dla pracowników urzędu,
-
organizowanie praktyk studenckich oraz praktyk dla uczniów szkół ponadpodstawowych,
-
koordynowanie zagadnień związanych z obsługą administracyjną organizowanych prac społecznie użytecznych, prac interwencyjnych, robót publicznych oraz staży pracowniczych,
-
nadzór nad sporządzaniem protokołu i ustalaniem przyczyn wypadków w pracy oraz w drodze do i z pracy,
-
prowadzenie rejestru instytucji kultury,
-
prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw wydawanych przez Burmistrza,
-
prowadzenie spraw związanych z prenumeratą i rozdzielnictwem wydawnictw urzędowych i prasy,
-
prowadzenie innych spraw Gminy powierzonych na podstawie art. 33 ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym.
-
Sekretarz nadzoruje:
-
Wydział Administracyjno-Gospodarczy,
-
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej,
-
Środowiskowy Dom Samopomocy.