Urząd Stanu Cywilnego i Wydzial Spraw Obywatelskich
Ratusz
USC i Wydział Spraw Obywatelskich wykonuje zadania w zakresie:
- rejestracji stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgony)
- wydawania odpisów aktów stanu cywilnego i zaświadczeń
- zmiany imion i nazwisk
- organizacji jubileuszy długoletniego pożycia małżeńskiego
- przyjmowania oświadczeń woli
- występowania o nadanie numeru PESEL
- spraw meldunkowych
- rejestru wyborców
- zaświadczeń o prawie do głosowania
- pełnomocnictw do głosowania
- powszechnego obowiązku obrony
- dowodów osobistych
- zezwoleń na imprezy masowe
- zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej
- reagowania skutkom klęsk żywiołowych
Wydział Administracyjno-Gospodarczy wykonuje zadania w zakresie:
- prowadzenia kancelarii ogólnej
- obsługi sekretariatów
- współpracy z Sołectwami, w tym przeprowadzanie wyborów do organów jednostek
- obsługi narad
- prowadzenia archiwum
- zarządzania i administrowania budynkami urzędu
- obsługi Biura Rady
- działalności gospodarczej i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
- lokali użytkowych
- informatyzacji
Wydział Finansowy
II piętro budynku Urzędu
Wydział Finansowy wykonuje zadania w zakresie:
- księgowanie dochodów i wydatków budżetowych gminy,
- prowadzenie sprawozdawczości finansowej i statystycznej gminy,
- obsługa finansowo- księgowa projektów współfinansowanych ze środków pomocowych,
- prowadzenie rozliczeń z tytułu podatku VAT i podatku dochodowego od osób fizycznych,
- prowadzenie rozliczeń z zakresu składek ZUS, FP, PFRON,
- windykacji należności budżetowych,
- prowadzenia wymiaru podatkowego, kontroli podatkowych,
- prowadzeni postępowania administracyjnego w sprawie udzielania ulg podatkowych (m.in. umorzenia, odroczenia, rozłożenia na raty),
- prowadzenie spraw związanych z opłatą skarbową,
- ewidencji środków trwałych gminy,
- rozliczenia inwentaryzacji urzędu,
Wydział Planowania Przestrzennego Gospodarki Nieruchomościami Ochrony Środowiska
i Leśnictwa
II piętro budynku Urzędu
Wydzial Planowania Przestrzennego Gospodarki Nieruchomościami Ochrony Środowiska i Leśnictwa wykonuje zadania w zakresie:
- sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenu oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
- działań związanych z rozwojem gospodarki przestrzennej Gminy
- sporządzania i wydawania decyzji o warunkach zabudowy, decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego,
- ochrony dóbr kultury i prowadzenia ich rejestru,
- działań związanych z racjonalną gospodarką nieruchomościami stanowiących własność Gminy
- inwentaryzacji mienia komunalnego
- wydawanie decyzji o podziale geodezyjnym nieruchomości i rozgraniczeniu gruntów
- nadawanie numerów porządkowych nieruchomości i przygotowywania spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów oraz zmiany granic administracyjnych
- prowadzenia ewidencji należności związanych z gospodarką nieruchomościami komunalnymi
- prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska i wynikające z innych przepisów prawa,
- ochrony i zwalczania chorób zaraźliwych zwierząt
- gospodarki leśnej i łowieckiej, ochrony zwierząt domowych
- nadzoru nad gospodarką leśną w lasach mienia wiejskiego
- prowadzenie spraw z zakresu ustawy o ochronie przyrody
Wydział Pozyskiwania Funduszy, Inwestycji i Gospodarki Komunalnej
II piętro budynku Urzędu
Wydział Pozyskiwania Funduszy, Inwestycji i Gospodarki Komunalnej wykonuje zadania w zakresie:
- opracowania projektów planów przedsięwzięć inwestycyjnych i remontów
- przygotowania i prowadzenia inwestycji gminnych oraz remontów
- pozyskiwanie środków finansowych z funduszy krajowych i unijnych
- rozliczaniem środków finansowych z funduszy krajowych i unijnych
- Wydawania decyzji na zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg
- utrzymania infrastruktury komunalnej
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką mieszkaniową
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami
- naliczanie, pobieranie, ewidencjonowanie i egzekwowanie należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi pobieranych przez Gminę.
- lokali mieszkalnych
I piętro budynku Urzędu
- promocji gminy poprzez opracowywanie materiałów promocyjnych i informacyjnych,
- przygotowywania materiałów prasowych i przekazywania ich do mieszkańców i mediów.
- rozbudowy oferty kulturalnej i turystycznej gminy,
- prowadzenia Centrum Informacji Turystycznej,
- pozyskiwania funduszy na działania promocyjne, kulturalne i turystyczne,
- współpracy partnerskiej miast oraz z organizacjami pozarządowymi
Regulamin organizacyjny - załącznik do zarządzenia