Urząd Stanu Cywilnego i Wydzial Spraw Obywatelskich
Ratusz
USC i Wydział Spraw Obywatelskich wykonuje zadania w zakresie:
-
rejestracji stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgony)
-
wydawania odpisów aktów stanu cywilnego i zaświadczeń
-
zmiany imion i nazwisk
-
organizacji jubileuszy długoletniego pożycia małżeńskiego
-
przyjmowania oświadczeń woli
-
występowania o nadanie numeru PESEL
-
spraw meldunkowych
-
rejestru wyborców
-
zaświadczeń o prawie do głosowania
-
pełnomocnictw do głosowania
-
powszechnego obowiązku obrony
-
dowodów osobistych
-
zezwoleń na imprezy masowe
-
zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej
-
reagowania skutkom klęsk żywiołowych
Wydział Administracyjno-Gospodarczy
I piętro budynku Urzędu
Wydział Administracyjno-Gospodarczy wykonuje zadania w zakresie:
-
prowadzenia kancelarii ogólnej
-
obsługi sekretariatów
-
współpracy z Sołectwami, w tym przeprowadzanie wyborów do organów jednostek
-
obsługi narad
-
prowadzenia archiwum
-
zarządzania i administrowania budynkami urzędu
-
obsługi Biura Rady
-
działalności gospodarczej i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
-
lokali użytkowych
-
informatyzacji
Wydział Finansowy
II piętro budynku Urzędu
Wydział Finansowy wykonuje zadania w zakresie:
-
księgowanie dochodów i wydatków budżetowych gminy,
-
prowadzenie sprawozdawczości finansowej i statystycznej gminy,
-
obsługa finansowo- księgowa projektów współfinansowanych ze środków pomocowych,
-
prowadzenie rozliczeń z tytułu podatku VAT i podatku dochodowego od osób fizycznych,
-
prowadzenie rozliczeń z zakresu składek ZUS, FP, PFRON,
-
windykacji należności budżetowych,
-
prowadzenia wymiaru podatkowego, kontroli podatkowych,
-
prowadzeni postępowania administracyjnego w sprawie udzielania ulg podatkowych (m.in. umorzenia, odroczenia, rozłożenia na raty),
-
prowadzenie spraw związanych z opłatą skarbową,
-
ewidencji środków trwałych gminy,
-
rozliczenia inwentaryzacji urzędu,
Wydział Planowania Przestrzennego Gospodarki Nieruchomościami Ochrony Środowiska
i Leśnictwa
II piętro budynku Urzędu
Wydzial Planowania Przestrzennego Gospodarki Nieruchomościami Ochrony Środowiska i Leśnictwa wykonuje zadania w zakresie:
-
sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenu oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
-
działań związanych z rozwojem gospodarki przestrzennej Gminy
-
sporządzania i wydawania decyzji o warunkach zabudowy, decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego,
-
ochrony dóbr kultury i prowadzenia ich rejestru,
-
działań związanych z racjonalną gospodarką nieruchomościami stanowiących własność Gminy
-
inwentaryzacji mienia komunalnego
-
wydawanie decyzji o podziale geodezyjnym nieruchomości i rozgraniczeniu gruntów
-
nadawanie numerów porządkowych nieruchomości i przygotowywania spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów oraz zmiany granic administracyjnych
-
prowadzenia ewidencji należności związanych z gospodarką nieruchomościami komunalnymi
-
prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska i wynikające z innych przepisów prawa,
-
ochrony i zwalczania chorób zaraźliwych zwierząt
-
gospodarki leśnej i łowieckiej, ochrony zwierząt domowych
-
nadzoru nad gospodarką leśną w lasach mienia wiejskiego
-
prowadzenie spraw z zakresu ustawy o ochronie przyrody
Wydział Pozyskiwania Funduszy, Inwestycji i Gospodarki Komunalnej
II piętro budynku Urzędu
Wydział Pozyskiwania Funduszy, Inwestycji i Gospodarki Komunalnej wykonuje zadania w zakresie:
-
opracowania projektów planów przedsięwzięć inwestycyjnych i remontów
-
przygotowania i prowadzenia inwestycji gminnych oraz remontów
-
pozyskiwanie środków finansowych z funduszy krajowych i unijnych
-
rozliczaniem środków finansowych z funduszy krajowych i unijnych
-
Wydawania decyzji na zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg
-
utrzymania infrastruktury komunalnej
-
prowadzenie spraw związanych z gospodarką mieszkaniową
-
prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami
-
naliczanie, pobieranie, ewidencjonowanie i egzekwowanie należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi pobieranych przez Gminę.
-
lokali mieszkalnych
Biuro Promocji, Kultury i Turystyki
I piętro budynku Urzędu
Biuro Promocji, Kultury i Turystyki wykonuje zadania w zakresie:
-
promocji gminy poprzez opracowywanie materiałów promocyjnych i informacyjnych,
-
przygotowywania materiałów prasowych i przekazywania ich do mieszkańców i mediów.
-
rozbudowy oferty kulturalnej i turystycznej gminy,
-
prowadzenia Centrum Informacji Turystycznej,
-
pozyskiwania funduszy na działania promocyjne, kulturalne i turystyczne,
-
współpracy partnerskiej miast oraz z organizacjami pozarządowymi
Regulamin organizacyjny - załącznik do zarządzenia