DG/14 |
LICENCJA NA WYKONYWANIE TRANSPORTU DROGOWEGO TAKSÓWKĄ NA OBSZARZE GMINY
|
Podstawa prawna
|
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2088 ze zmianami)
- Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 4 grudnia 2007r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2007 r., Nr 235, poz. 1726).
|
Miejsce
i sposób załatwienia sprawy |
Referat Organizacyjny i Spraw Społecznych I piętro, pok. nr 104, tel. 013 469 80 01 wew. 77
Wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką na obszarze gminy
|
Wymagane dokumenty
|
1. Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką;
2. Załączniki:
- odpis z rejestru przedsiębiorców albo z ewidencji działalności gospodarczej;
- kserokopia zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji statystycznej (REGON);
- kserokopia zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej (NIP);
- zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego stwierdzające niekaralność za przestępstwa umyślne: karne skarbowe, przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji, mieniu, obrotowi gospodarczemu, wiarygodności dokumentów, ochronie środowiska lub warunkom pracy i płacy albo innym przepisom dotyczącym wykonywania zawodu, przeciwko życiu i zdrowiu oraz przeciwko wolności seksualnej i obyczajności
- kserokopia prawa jazdy;
- kserokopia orzeczeń lekarskich i psychologicznych;
- kserokopia dowodu rejestracyjnego pojazdu, którym transport ma być wykonywany z wpisem dopuszczenia do ruchu jako taksówki osobowej, a w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem tego pojazdu – również dokument stwierdzający prawo dysponowania nim;
- kserokopia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką, potwierdzonego zdanym egzaminem lub dokumenty świadczące o co najmniej 5-letniej praktyce w zakresie wykonywania tego transportu (przy czym przerwa w wykonywaniu transportu drogowego nie może być dłuższa niż kolejnych 6 miesięcy z przyczyn zależnych od przedsiębiorcy – zaświadczenie z właściwego Urzędu Skarbowego);
- oświadczenie o ewentualnym zamiarze zatrudnienia kierowców spełniających warunki, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym:
- spełniają wymagania określone w przepisach prawa o ruchu drogowym,
- wykaz pojazdów samochodowych wraz z urzędowo potwierdzonymi kopiami dowodów rejestracyjnych, a w przypadku, gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem tych pojazdów – również dokument stwierdzający prawo do dysponowania nimi
- potwierdzoną kserokopię prawa jazdy odpowiedniej kategorii
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką, potwierdzone zdanym egzaminem lub dokument potwierdzający 5-letnią praktykę w zakresie wykonywania tego transportu
- nie byli skazani prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa umyślne przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji, mieniu, wiarygodności dokumentów, ochronie środowiska oraz za przestępstwa przeciwko życiu i zdrowiu, wolności seksualnej i obyczajności,
- posiadają zaświadczenia o ukończeniu szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką, potwierdzonego zdanym egzaminem lub dokumenty świadczące o co najmniej 5-letniej praktyce w zakresie wykonywania tego transportu (przy czym przerwa w wykonywaniu transportu drogowego nie może być dłuższa niż kolejnych 6 miesięcy
z przyczyn zależnych od przedsiębiorcy).
3. Druk wniosku można otrzymać:
- w Referacie Organizacyjnym i Spraw Społecznych (I piętro – pokój 104)
- na stronie BIP www.bip.lesko.pl
|
Opłaty |
Za udzielenie licencji:
- Na obszar gminy – na okres:
- od 2 do 15 lat – 200,00 zł
- powyżej 15 do 30 lat – 250,00 zł
- powyżej 30 do 50 lat – 300,00 zł
- Na obszar gmin sąsiadujących – na okres:
- od 2 do 15 lat – 280,00 zł
- powyżej 15 do 30 lat – 350,00 zł
- powyżej 30 do 50 lat – 400,00 zł
Opłatę należy dokonać w punkcie kasowym PBS (parter Urzędu) lub na konto Urzędu Miasta i Gminy Lesko - PBS w Sanoku o/Lesko nr:
36 8642 1012 2003 1205 7175 0001
|
Termin załatwienia sprawy
|
Do 30 dni od złożenia wniosku.
|
Tryb odwoławczy
|
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Lesko. Odwołanie składa się w Sekretariacie Urzędu Miasta, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
|
Osoba właściwa do załatwienia sprawy
|
Krzysztof Faluszczak – referent
|
Inne informacje
|
Na obszarze działania obejmującym również gminy sąsiadujące – wymagane jest zawarcie porozumienia wszystkich gmin mieszczących się na terenie tego obszaru
|