Jak załatwić sprawę
Urząd Stanu Cywilnego i Wydział Spraw Obywatelskich
Ratusz
Referat USC i Spraw Obywatelskich wykonuje zadania w zakresie:
- rejestracji stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgony)
- przyjmowania oświadczeń woli
- występowania o nadanie numeru PESEL
- spraw meldunkowych
- rejestru wyborców
- powszechnego obowiązku obrony
- dowodów osobistych
- imprez masowych
Referat Administracyjno-Gospodarczy wykonuje zadania w zakresie:
- prowadzenia kancelarii ogólnej
- obsługi sekretariatów
- współpracy z Sołectwami, w tym przeprowadzanie wyborów do organów jednostek
- obsługi narad
- prowadzenia archiwum
- zarządzania i administrowania budynkami urzędu
- obsługi Biura Rady
- działalności gospodarczej i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
- lokali użytkowych
Wydział Finansowy
II piętro budynku Urzędu
Referat Finansowy wykonuje zadania w zakresie:
- księgowanie dochodów i wydatków budżetowych gminy,
- prowadzenie sprawozdawczości finansowej i statystycznej gminy,
- obsługa finansowo- księgowa projektów współfinansowanych ze środków pomocowych,
- prowadzenie rozliczeń z tytułu podatku VAT i podatku dochodowego od osób fizycznych,
- prowadzenie rozliczeń z zakresu składek ZUS, FP, PFRON,
- windykacji należności budżetowych,
- prowadzenia wymiaru podatkowego, kontroli podatkowych,
- prowadzeni postępowania administracyjnego w sprawie udzielania ulg podatkowych (m.in. umorzenia, odroczenia, rozłożenia na raty),
- prowadzenie spraw związanych z opłatą skarbową,
- ewidencji środków trwałych gminy,
- rozliczenia inwentaryzacji urzędu,
Referat Gospodarki Przestrzennej, Nieruchomościami i Ochrony Środowiska wykonuje zadania w zakresie:
- sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenu oraz stadium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
- działań związanych z rozwojem gospodarki przestrzennej Gminy
- sporządzania i wydawania decyzji o warunkach zabudowy, decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego, decyzji ustalającej zasady podziału nieruchomości
- wykonywania zadań z zakresu obowiązków architekta miejskiego
- ochrony dóbr kultury i prowadzenia ich rejestru
- działań związanych z racjonalną gospodarką nieruchomościami stanowiących własność Gminy
- inwentaryzacji mienia komunalnego
- wydawanie decyzji o podziale geodezyjnym i rozgraniczeniu gruntów
- nadawania numerów porządkowych nieruchomości i przygotowywania spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów oraz zmiany granic administracyjnych
- prowadzenia ewidencji należności związanych z gospodarką nieruchomościami komunalnymi
- ściągania dochodów oraz windykacji należności, targowisk miejskich i parkingów
- ochrony środowiska wynikające z ustaw i innych przepisów prawa
- ochrony i zwalczania chorób zaraźliwych zwierząt
- gospodarki leśnej i łowieckiej, ochrony zwierząt domowych
- nadzoru nad gospodarką leśną w lasach mienia wiejskiego
Wydział Pozyskiwania Funduszy, Inwestycji i Gospodarki Komunalnej
II piętro budynku Urzędu
Referat Pozyskiwania Funduszy, Inwestycji i Gospodarki Komunalnej wykonuje zadania w zakresie:
- opracowania projektów planów przedsięwzięć inwestycyjnych i remontów
- pozyskiwanie środków finansowych z funduszy krajowych i unijnych
- przygotowania i prowadzenia inwestycji gminnych oraz remontów
- rozliczaniem środków finansowych z funduszy krajowych i unijnych
- utrzymania infrastruktury komunalnej
- bieżącego utrzymanie dróg, ulic i placów gminnych