URZĄD MIASTA I GMINY LESKO
bip.gov.pl
Struktura Urzędu

Referat Organizacyjny i Spraw Społecznych
I piętro budynku Urzędu oraz RATUSZ

Referat Organizacyjny i Spraw Społecznych wykonuje zadania w zakresie:

  • obsługi Rady Miejskiej i jej komisji
  • obsługi sekretariatu
  • spraw kadrowych pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych
  • ewidencji działalności gospodarczej
  • zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
  • dodatków mieszkaniowych
  • zryczałtowanego dodatku energetycznego
  • świadczeń z funduszu alimentacyjnego
  • świadczeń rodzinnych
  • lokali mieszkalnych
  • lokali użytkowych

 


 

Referat Spraw Obywatelskich i Administracji
I piętro budynku Urzędu oraz RATUSZ

Referat Spraw Obywatelskich i Administracji wykonuje zadania w zakresie:

  • koordynacji prac związanych z wyborami i referendami
  • zapewnienia sprawnej organizacji i funkcjonowania urzędu
  • zapewnienia prawidłowej obsługi obywateli przez urząd
  • ewidencji ludności
  • spraw wojskowych i dowodów osobistych
  • zarządzania kryzysowego
  • spraw obronnych i obrony cywilnej
  • nadzoru nad jednostkami OSP
  • obsługa kancelaryjno-biurowa Miejsko-Gminnego Zespołu Reagowania

 


 

Referat Finansowy
II piętro budynku Urzędu

Referat Finansowy wykonuje zadania w zakresie:

  • księgowanie dochodów i wydatków budżetowych gminy,
  • prowadzenie sprawozdawczości finansowej i statystycznej gminy,
  • obsługa finansowo- księgowa projektów współfinansowanych ze środków pomocowych,
  • prowadzenie rozliczeń z tytułu podatku VAT i podatku dochodowego od osób fizycznych,
  • prowadzenie rozliczeń z zakresu składek ZUS, FP, PFRON,
  • windykacji należności budżetowych,
  • prowadzenia wymiaru podatkowego, kontroli podatkowych,
  • prowadzeni postępowania  administracyjnego w sprawie udzielania ulg podatkowych (m.in. umorzenia, odroczenia,  rozłożenia na raty),
  • prowadzenie spraw związanych z opłatą skarbową,
  • ewidencji środków trwałych gminy,
  • rozliczenia inwentaryzacji urzędu,
     

 


 

Referat Gospodarki Przestrzennej, Nieruchomościami i Ochrony Środowiska
II piętro budynku Urzędu

Referat Gospodarki Przestrzennej, Nieruchomościami i Ochrony Środowiska wykonuje zadania w zakresie:

  • sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenu oraz stadium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
  • działań związanych z rozwojem gospodarki przestrzennej Gminy
  • sporządzania i wydawania decyzji o warunkach zabudowy, decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego, decyzji ustalającej zasady podziału nieruchomości
  • wykonywania zadań z zakresu obowiązków architekta miejskiego
  • ochrony dóbr kultury i prowadzenia ich rejestru
  • działań związanych z racjonalną gospodarką nieruchomościami stanowiących własność Gminy
  • inwentaryzacji mienia komunalnego
  • wydawanie decyzji o podziale geodezyjnym i rozgraniczeniu gruntów
  • nadawania numerów porządkowych nieruchomości i przygotowywania spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów oraz zmiany granic administracyjnych
  • prowadzenia ewidencji należności związanych z gospodarką nieruchomościami komunalnymi
  • ściągania dochodów oraz windykacji należności, targowisk miejskich i parkingów
  • ochrony środowiska wynikające z ustaw i innych przepisów prawa
  • ochrony i zwalczania chorób zaraźliwych zwierząt
  • gospodarki leśnej i łowieckiej, ochrony zwierząt domowych
  • nadzoru nad gospodarką leśną w lasach mienia wiejskiego

 


 

Referat Pozyskiwania Funduszy, Inwestycji i Gospodarki Komunalnej
II piętro budynku Urzędu

Referat Pozyskiwania Funduszy, Inwestycji i Gospodarki Komunalnej wykonuje zadania w zakresie:

  • opracowania projektów planów przedsięwzięć inwestycyjnych i remontów
  • pozyskiwania środków finansowych z funduszy krajowych i unijnych
  • przygotowania i prowadzenia inwestycji gminnych oraz remontów
  • rozliczaniem środków finansowych z funduszy krajowych i unijnych
  • utrzymania infrastruktury komunalnej
  • bieżącego utrzymanie dróg, ulic i placów gminnych

 


 

Urząd Stanu Cywilnego
Ratusz

  • sporządzania aktów urodzeń i zgonów
  • sporządzania aktów małżeństwa i organizowanie uroczystości zawarcia związku małżeńskiego oraz uroczystości jubileuszowych
  • wydawania odpisów i zaświadczeń z ksiąg stanu cywilnego
powrot
Podmiot publikujący
WytworzyłJacek Bereżański - Informatyk2008-07-08 00:00
Publikujący Jacek Bereżański - Informatyk 2008-07-08 12:19
Modyfikacja Jacek Bereżański - Informatyk 2014-01-09 10:15
URZĄD MIASTA I GMINY LESKO
URZĄD MIASTA I GMINY LESKO, ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko , tel. (13) 469 80 01 , e-mail: informatyk@lesko.pl
Wygenerowano: 15 stycznia 2025r. 20:02:33
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.