Referat Organizacyjny i Spraw Społecznych
I piętro budynku Urzędu oraz RATUSZ
Referat Organizacyjny i Spraw Społecznych wykonuje zadania w zakresie:
- obsługi Rady Miejskiej i jej komisji
- obsługi sekretariatu
- spraw kadrowych pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych
- ewidencji działalności gospodarczej
- zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
- dodatków mieszkaniowych
- zryczałtowanego dodatku energetycznego
- świadczeń z funduszu alimentacyjnego
- świadczeń rodzinnych
- lokali mieszkalnych
- lokali użytkowych
Referat Spraw Obywatelskich i Administracji
I piętro budynku Urzędu oraz RATUSZ
Referat Spraw Obywatelskich i Administracji wykonuje zadania w zakresie:
- koordynacji prac związanych z wyborami i referendami
- zapewnienia sprawnej organizacji i funkcjonowania urzędu
- zapewnienia prawidłowej obsługi obywateli przez urząd
- ewidencji ludności
- spraw wojskowych i dowodów osobistych
- zarządzania kryzysowego
- spraw obronnych i obrony cywilnej
- nadzoru nad jednostkami OSP
- obsługa kancelaryjno-biurowa Miejsko-Gminnego Zespołu Reagowania
Referat Finansowy
II piętro budynku Urzędu
Referat Finansowy wykonuje zadania w zakresie:
- księgowanie dochodów i wydatków budżetowych gminy,
- prowadzenie sprawozdawczości finansowej i statystycznej gminy,
- obsługa finansowo- księgowa projektów współfinansowanych ze środków pomocowych,
- prowadzenie rozliczeń z tytułu podatku VAT i podatku dochodowego od osób fizycznych,
- prowadzenie rozliczeń z zakresu składek ZUS, FP, PFRON,
- windykacji należności budżetowych,
- prowadzenia wymiaru podatkowego, kontroli podatkowych,
- prowadzeni postępowania administracyjnego w sprawie udzielania ulg podatkowych (m.in. umorzenia, odroczenia, rozłożenia na raty),
- prowadzenie spraw związanych z opłatą skarbową,
- ewidencji środków trwałych gminy,
-
rozliczenia inwentaryzacji urzędu,
Referat Gospodarki Przestrzennej, Nieruchomościami i Ochrony Środowiska
II piętro budynku Urzędu
Referat Gospodarki Przestrzennej, Nieruchomościami i Ochrony Środowiska wykonuje zadania w zakresie:
- sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenu oraz stadium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
- działań związanych z rozwojem gospodarki przestrzennej Gminy
- sporządzania i wydawania decyzji o warunkach zabudowy, decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego, decyzji ustalającej zasady podziału nieruchomości
- wykonywania zadań z zakresu obowiązków architekta miejskiego
- ochrony dóbr kultury i prowadzenia ich rejestru
- działań związanych z racjonalną gospodarką nieruchomościami stanowiących własność Gminy
- inwentaryzacji mienia komunalnego
- wydawanie decyzji o podziale geodezyjnym i rozgraniczeniu gruntów
- nadawania numerów porządkowych nieruchomości i przygotowywania spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów oraz zmiany granic administracyjnych
- prowadzenia ewidencji należności związanych z gospodarką nieruchomościami komunalnymi
- ściągania dochodów oraz windykacji należności, targowisk miejskich i parkingów
- ochrony środowiska wynikające z ustaw i innych przepisów prawa
- ochrony i zwalczania chorób zaraźliwych zwierząt
- gospodarki leśnej i łowieckiej, ochrony zwierząt domowych
- nadzoru nad gospodarką leśną w lasach mienia wiejskiego
Referat Pozyskiwania Funduszy, Inwestycji i Gospodarki Komunalnej
II piętro budynku Urzędu
Referat Pozyskiwania Funduszy, Inwestycji i Gospodarki Komunalnej wykonuje zadania w zakresie:
- opracowania projektów planów przedsięwzięć inwestycyjnych i remontów
- pozyskiwania środków finansowych z funduszy krajowych i unijnych
- przygotowania i prowadzenia inwestycji gminnych oraz remontów
- rozliczaniem środków finansowych z funduszy krajowych i unijnych
- utrzymania infrastruktury komunalnej
- bieżącego utrzymanie dróg, ulic i placów gminnych
Urząd Stanu Cywilnego
Ratusz
- sporządzania aktów urodzeń i zgonów
- sporządzania aktów małżeństwa i organizowanie uroczystości zawarcia związku małżeńskiego oraz uroczystości jubileuszowych
- wydawania odpisów i zaświadczeń z ksiąg stanu cywilnego