SO/25 |
UDOSTĘPNIENIE REJESTRU WYBORCÓW |
Podstawa prawna |
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2011 r. Nr 21, poz. 112, z późn. zm.);
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz. U. z 2011 r. Nr 158, poz. 941 z późn. zm.).
|
Miejsce
i sposób załatwienia sprawy |
Referat Spraw Obywatelskich i Administracji, Ewidencja Ludności/Dowody Osobiste, Ratusz – Rynek 21, parter, pok.nr 2 – Udzielenie informacji o ujęciu w rejestrze wyborców lub wydanie decyzji nieuwzględniającej reklamacji na nieprawidłowości w rejestrze wyborców |
Wymagane dokumenty |
- Wniosek o udostępnienie rejestru wyborców (dostępny na stronie internetowej urzędu, bądź na stanowisku pracy);
do wglądu:
- dowód osobisty osoby składającej wniosek.
|
Opłaty |
Nie podlega opłacie skarbowej |
Termin załatwienia sprawy |
Udostępnienie rejestru wyborców następuje niezwłocznie po złożeniu wniosku. |
Tryb odwoławczy |
Na decyzję nieuwzględniającą reklamacji lub powodującą skreślenie z rejestru wnoszący reklamację bądź osoba skreślona z rejestru może wnieść skargę do Sądu Rejonowego w Lesku za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Lesko, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji. |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Dawid Dziedzicki – samodzielny referent
tel. (013) 469 66-88; (013) 469 66-15 wew. 22 |
Inne informacje |
Każdy może wnieść reklamację na nieprawidłowości w rejestrze wyborców,
a w szczególności w sprawie:
- pominięcia wyborcy w rejestrze,
- wpisania do rejestru osoby, która nie ma prawa wybierania,
- niewłaściwych danych o osobach wpisanych do rejestru,
- ujęcia w rejestrze osoby, która nie zamieszkuje stale na obszarze gminy.
Reklamację wnosi się pisemnie lub ustnie do protokołu. Rozpatrywana jest ona przez Burmistrza w terminie 3 dni od jej wniesienia. |