SO/19 |
POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE W SPRAWIE ZAMELDOWANIA NA POBYT STAŁY LUB CZASOWY |
Podstawa prawna |
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. nr 225, poz. 1635 z późń. zm.).
|
Miejsce
i sposób załatwienia sprawy |
Referat Spraw Obywatelskich i Administracji, Ewidencja Ludności/Dowody Osobiste, Ratusz – Rynek 21, parter, pok. nr 2 – Wydanie decyzji administracyjnej |
Wymagane dokumenty |
- Podanie z umotywowanym wyjaśnieniem, dlaczego wnioskodawca nie mógł dokonać obowiązku meldunkowego w podstawowym trybie przewidzianym w ustawie o ewidencji ludności i dowodach osobistych;
- wypełniony druk zgłoszenia pobytu stałego lub czasowego (odrębny dla każdej meldującej się osoby). Druk jest dostępny na stanowisku pracy;
- zaświadczenie o wymeldowaniu się z poprzedniego miejsca pobytu stałego (tylko w przypadku chęci zameldowania na pobyt stały i posiadania zameldowania stałego w innej gminie), chyba, że osoba dokonuje zameldowania z równoczesnym wymeldowaniem się z dotychczasowego miejsca pobytu stałego;
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji;
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa;
do wglądu:
- dowód osobisty osoby składającej wniosek, a w uzasadnionych przypadkach – inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości;
- odpis skrócony aktu urodzenia – w przypadku osób niepełnoletnich, nieposiadających dokumentu stwierdzającego tożsamość.
|
Opłaty |
- 10 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji;
- od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w postępowaniu administracyjnym o zameldowanie powstaje obowiązek wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł.
Opłatę skarbową wnosi się na rachunek bankowy:
PBS w Sanoku, o/Lesko 36 8642 1012 2003 1205 7175 0001
Opłata skarbowa podlega zwrotowi w przypadku wydania decyzji umarzającej postępowanie (zwrot następuje na wniosek). |
Termin załatwienia sprawy |
- do 1 miesiąca,
- do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie wnosi się do Wojewody Podkarpackiego w Rzeszowie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Lesko w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Dawid Dziedzicki – samodzielny referent
tel. (013) 469 66-88; (013) 469 66-15 wew. 22 |
Inne informacje |
Postępowanie w sprawie zameldowania na pobyt stały lub czasowy prowadzone jest w przypadku:
- braku potwierdzenia na formularzu meldunkowym faktu pobytu w lokalu przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu
- braku dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu.
Strona zamieszkała za granicą lub mająca siedzibę za granicą, jeżeli nie ustanowiła pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w kraju, jest zobowiązana wskazać w kraju pełnomocnika do doręczeń.
W przypadku niewskazania pełnomocnika do doręczeń przeznaczone dla tej strony pisma pozostawia się w aktach sprawy ze skutkiem doręczenia.
|