SO/16 |
WYMELDOWANIE Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO |
Podstawa prawna |
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.);
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz.U. z 2012 r. Poz. 1475 z późn. zm.).
|
Miejsce
i sposób załatwienia sprawy |
Referat Spraw Obywatelskich i Administracji, Ewidencja Ludności/Dowody Osobiste, Ratusz – Rynek 21, parter, pok. nr 2 – Wydanie zaświadczenia stwierdzającego dopełnienie obowiązku wymeldowania się z miejsca pobytu stałego |
Wymagane dokumenty |
- Wypełniony druk zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego (odrębny dla każdej osoby pełnoletniej dokonującej czynności wymeldowania się). Druk jest dostępny na stanowisku pracy;
do wglądu:
- dowód osobisty osoby dokonującej wymeldowania, a w uzasadnionych przypadkach – inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości;
- odpis skrócony aktu urodzenia – w przypadku osób niepełnoletnich, nieposiadających dokumentu stwierdzającego tożsamość;
- prawomocne postanowienie sądu ustalające miejsce pobytu dziecka (w przypadku, gdy rodzice są rozwiedzeni lub mają różne miejsca pobytu stałego).
|
Opłaty |
Nie pobiera się opłat |
Termin załatwienia sprawy |
Niezwłocznie po złożeniu formularza zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego |
Tryb odwoławczy |
Nie przysługuje tryb odwoławczy |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Dawid Dziedzicki – samodzielny referent
tel. (013) 469 66-88; (013) 469 66-15 wew. 22 |
Inne informacje |
Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego, jest obowiązana wymeldować się w organie gminy, właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce jej pobytu najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca.
Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
Wymeldowania się z miejsca pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu, wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie.
|