SO/10 |
ZAMELDOWANIE CUDZOZIEMCA NA POBYT STAŁY |
Podstawa prawna |
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 13 czerwca 2003 r. o cudzoziemcach (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 234, poz. 1694 z póżn. zm.);
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz.U. z 2012 r. Poz. 1475 z późn. zm.);
|
Miejsce
i sposób załatwienia sprawy |
Referat Spraw Obywatelskich i Administracji, Ewidencja Ludności/Dowody Osobiste, Ratusz – Rynek 21, parter, pok. nr 2 – Wydanie zaświadczenia stwierdzającego dopełnienie obowiązku zameldowania się na pobyt stały |
Wymagane dokumenty |
- Wypełniony druk zgłoszenia pobytu stałego (odrębny dla każdej meldującej się osoby) z potwierdzeniem pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt stały. Potwierdzenia faktu pobytu osoby w lokalu dokonuje właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu poprzez złożenie czytelnego podpisu na formularzu meldunkowym z oznaczeniem daty jego złożenia. Druk jest dostępny na stanowisku pracy;
- zaświadczenie o wymeldowaniu się z poprzedniego miejsca pobytu stałego na terenie Polski (tylko w przypadku posiadania zameldowania stałego w innej gminie), chyba, że osoba dokonuje zameldowania z równoczesnym wymeldowaniem się z dotychczasowego miejsca pobytu stałego;
- karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na osiedlenie się, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, ochrony uzupełniającej, zgody na pobyt tolerowany lub żądaniem statusu uchodźcy w RP, albo zezwolenie na osiedlenie się, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego UE, decyzja o nadaniu statusu uchodźcy w RP, udzieleniu w RP uzupełniającej lub zgody na pobyt tolerowany, jak również dowód osobisty osoby, u której następuje zameldowanie;
- paszport;
do wglądu:
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu. Dokumentem takim może być: umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu
|
Opłaty |
Nie pobiera się opłat |
Termin załatwienia sprawy |
Niezwłocznie po złożeniu formularza zgłoszenia pobytu stałego |
Tryb odwoławczy |
Nie przysługuje tryb odwoławczy |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Dawid Dziedzicki – samodzielny referent
tel. (013) 469 66-88; (013) 469 66-15 wew. 22 |
Inne informacje |
Czynność zameldowania na pobyt stały dokonywana jest osobiście, w obecności właściciela lokalu.
Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
Cudzoziemiec przebywający na terytorium RP, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 4 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
|