XML
Karta usługi SO/09

 

 

Urząd Miasta i Gminy w Lesku

 

 

ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko,
tel. /0-13/ 469 80 01, fax. /0-13/ 469 64 58

 

 

e-mail: gmina@lesko.pl, www.lesko.pl

 

 

Godziny otwarcia Urzędu:
od poniedziałku do piątku: 7.30 - 15.30

 

 

SO/09 ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY
Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych  (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.);

- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz.U. z 2012 r. Poz. 1475 z późn. zm.).

Miejsce
i sposób załatwienia sprawy
Referat Spraw Obywatelskich i Administracji, Ewidencja Ludności/Dowody Osobiste, Ratusz – Rynek 21, parter, pok. nr 2 – Wydanie zaświadczenia stwierdzającego dopełnienie obowiązku zameldowania się na pobyt stały
Wymagane dokumenty

- Wypełniony druk zgłoszenia pobytu stałego (odrębny dla każdej meldującej się osoby) z potwierdzeniem pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt stały. Potwierdzenia faktu pobytu osoby w lokalu dokonuje właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu poprzez złożenie czytelnego podpisu na formularzu meldunkowym z oznaczeniem daty jego złożenia. Druk jest dostępny na stanowisku pracy;

- zaświadczenie o wymeldowaniu się z poprzedniego miejsca pobytu stałego (tylko w przypadku posiadania zameldowania stałego w innej gminie), chyba, że osoba dokonuje zameldowania z równoczesnym wymeldowaniem się z dotychczasowego miejsca pobytu stałego;

- dowód osobisty osoby dokonującej zameldowania, a w uzasadnionych przypadkach – inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości jak również dowód osobisty osoby, u której następuje zameldowanie;

- odpis skrócony aktu urodzenia – w przypadku osób niepełnoletnich, nieposiadających dokumentu stwierdzającego tożsamość;

- prawomocne postanowienie sądu ustalające miejsce pobytu dziecka (w przypadku, gdy rodzice są rozwiedzeni lub mają różne miejsca pobytu stałego);

do wglądu:
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu. Dokumentem takim może być: umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu

Opłaty Nie pobiera się opłat
Termin załatwienia sprawy Niezwłocznie po złożeniu formularza zgłoszenia pobytu stałego
Tryb odwoławczy Nie przysługuje tryb odwoławczy
Osoba właściwa do załatwienia sprawy Dawid Dziedzicki – samodzielny referent
tel. (013) 469 66-88; (013) 469 66-15 wew. 22
Inne informacje Czynność zameldowania na pobyt stały dokonywana jest osobiście, w obecności właściciela lokalu.

Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

W związku ze zmianą miejsca pobytu stałego osoba posiadająca dowód osobisty ma obowiązek jego wymiany

Zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach - innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.

 

Opracował/a:     Dawid Dziedzicki
Sprawdził/a:       Waldemar Bara
Zatwierdził/a:     

 

Podmiot publikującyUrząd Miasta i Gminy Lesko
WytworzyłDawid Dziedzicki - Kierownik2010-04-13
Publikujący Jacek Bereżański - Informatyk 2010-04-13 13:28
Modyfikacja Jacek Bereżański - Informatyk 2018-02-21 08:48