PFIiGK/05 |
ZEZWOLENIE NA PRZEKROCZENIE DROGI GMINNEJ W CELU UMIESZCZENIA W PASIE DROGOWYM URZĄDZEŃ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ NIE ZWIĄZANYCH Z BUDOWĄ, PRZEBUDOWĄ, REMONTEM, UTRZYMANIEM I OCHRONĄ DRÓG |
Podstawa prawna |
‒ art. 40 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U.2017.2222 t.j. z dnia 2017.12.01.);
‒ uchwała Nr XL/264/17 Rady Miejskiej w Lesku z dnia 31 marca 2017 roku w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg, których zarządcą jest Burmistrz Miasta i Gminy Lesko;
‒ rozporządzenia Rady Ministrów z dnia z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz.U.2016.1264 t.j. z dnia 2016.08.17);
‒ art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2017.1257 t.j. z dnia 2017.06.27).
|
Miejsce
i sposób załatwienia sprawy |
- II piętro, pok. nr 204
Wydanie decyzji na przekroczenie drogi gminnej |
Wymagane dokumenty |
‒ Wniosek;
‒ Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1 :1000 lub 1 :500 z zaznaczeniem miejsca planowanego przekroczenia drogi;
‒ Kserokopia wypisu z rejestru gruntów oraz kopii mapy ewidencji gruntów na działki objęte wnioskiem;
‒ Pełnomocnictwo osoby występującej w imieniu Inwestora oraz dowód wniesienia opłaty skarbowej za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Wniosek można otrzymać:
‒ w Referacie Pozyskiwania Funduszy, Inwestycji i Gospodarki Komunalnej,
pok. 204, tel. 013 469-80-01 wew.65;
‒ na stronie internetowej Urzędu Miasta: www.bip.lesko.pl (do pobrania poniżej).
|
Opłaty |
Po otrzymaniu decyzji - za zajęcie pasa drogowego wg Uchwała Nr XL/264/17 Rady Miejskiej w Lesku z dnia 31 marca 2017 roku w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg, których zarządcą jest Burmistrz Miasta i Gminy Lesko.
W przypadku dołączenia do wniosku dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17,00 zł. |
Termin załatwienia sprawy |
‒ Sprawy nie wymagające postępowania wyjaśniającego lub uzupełniającego rozpatrywane są niezwłocznie, tj. w terminie do 14 dni;
‒ sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego - nie później niż w ciągu miesiąca;
‒ sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od daty złożenia wniosku. |
Tryb odwoławczy |
Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Lesko w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Irena Kapral – kierownik Referatu Pozyskiwania Funduszy Inwestycji i Gospodarki Komunalnej |
Inne informacje |
Odbiór decyzji może nastąpić w jednej z dwóch form:
‒ osobiście przez wnioskodawcę,
‒ za pośrednictwem poczty.
O formie odbioru decyduje wnioskodawca.
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Sekretariacie Urzędu.
|