Urząd Miasta i Gminy w Lesku

ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko,
tel. /0-13/ 469 80 01, fax. /0-13/ 469 64 58

e-mail: gmina@lesko.pl, www.lesko.pl

Godziny otwarcia Urzędu:
od poniedziałku do piątku: 7.30 - 15.30

 

USC/04 WYDAWANIE ODPISÓW I ZAŚWIADCZEŃ Z KSIĄG STANU CYWILNEGO
Podstawa prawna

- Art. 79 i art. 83 ustawy z dnia 29 września 1986 r. – Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688, z późn. zm.)

- Art. 33, art. 35, art. 217–219 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.)

- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635, z późn. zm.)

Miejsce
i sposób załatwienia sprawy
Urząd Miasta i Gminy Lesko – Ratusz, parter, ul. Rynek 21

- Wydanie odpisu aktu stanu cywilnego (skrócony, zupełny lub wielojęzyczny).

- Zaświadczenie o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku.

- Zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego - lub - postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia.

Wymagane dokumenty

Wydawanie odpisów skróconych, zupełnych i wielojęzycznych aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń dla:
- Osoby, której akt dotyczy, jej wstępnych (rodzice, dziadkowie), zstępnych (dzieci, wnuki), rodzeństwa
i małżonka:

- podanie (druk podania stanowi załącznik do niniejszej procedury)
- dowód osobisty

- Innych osób, które wykażą interes prawny:
- podanie (druk podania stanowi załącznik do niniejszej procedury)
- dowód osobisty
- dokument wykazujący interes prawny

- Osób upoważnionych:
- podanie (druk podania stanowi załącznik do niniejszej procedury)
- dowód osobisty
- oryginalne pełnomocnictwo lub odpis urzędowo poświadczony

Opłaty Opłata skarbowa od wydania:
- odpisu skróconego i wielojęzycznego – 22,00 zł
- odpisu zupełnego – 33,00 zł
- zaświadczenia o dokonanych wpisach lub ich braku, a też zaginięciu lub zniszczeniu ksiąg stanu cywilnego - 24,00 zł

Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa –   17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).

Odpisy do m.in. dowodu osobistego, świadczeń rodzinnych, socjalnych, celów szkolnych nie podlegają opłacie skarbowej.

Termin załatwienia sprawy
Wydanie odpisu aktu stanu cywilnego:
- niezwłocznie (w przypadku odbioru odpisu w USC)
- do 1 miesiąca (w przypadku korespondencyjnego przekazania odpisu)
Zaświadczenie – do 7 dni.

Tryb odwoławczy
W przypadku wydania decyzji o odmowie wydania odpisu aktu stanu cywilnego stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

W przypadku postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia stronie przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia.

Osoba właściwa do załatwienia sprawy
Teresa Zdziebko-Basiaga – kierownik,

tel. (13) 469-62-56

Inne informacje

Podania w sprawie wydania odpisów aktów stanu cywilnego przyjmowane są:

- w siedzibie USC

- za pośrednictwem poczty: adres do korespondencji – ul. Rynek 21, 38-600 Lesko


- pocztą elektroniczną: usc@lesko.pl

Opracował/a:     Teresa Zdziebko-Basiaga
Sprawdził/a:       Teresa Zdziebko-Basiaga
Zatwierdził/a:     


Do pobrania:

  • Podanie o wydanie aktu
     
  • .doc

 

Podmiot publikującyUrząd Miasta i Gminy Lesko
WytworzyłTeresa Zdziebko-Basiaga - kierownik2010-04-26
Publikujący -