-
podejmowanie czynności kierownika urzędu pod nieobecność Burmistrza,
-
wykonywanie zadań powierzonych przez Burmistrza, w ramach udzielonych upoważnień,
-
składanie oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie udzielonych przez Burmistrza pełnomocnictw,
-
reprezentowanie gminy w czasie uroczystości i spotkań oficjalnych w zakresie uzgodnionym z Burmistrzem,
-
zastępowanie Burmistrza w czasie jego nieobecności,
-
zastępowanie Sekretarza w czasie jego nieobecności,
-
prowadzenie nadzoru nad przygotowaniem i realizacją uchwał rady,
-
nadzór nad podlegającymi komórkami organizacyjnymi, zgodnie ze schematem organizacyjnym,
-
monitorowanie wykonania uchwał rady i zarządzeń Burmistrza w sprawach objętych zakresem działania bezpośrednio podległych komórek organizacyjnych urzędu,
-
nadzór nad przygotowywaniem przez nadzorowane komórki organizacyjne materiałów sprawozdawczych oraz sprawozdań z realizacji budżetu,
-
nadzorowanie przestrzegania rzetelnego i terminowego załatwiania interpelacji, skarg i wniosków,
-
prowadzenie ewidencji Spółek z udziałem Gminy oraz dokumentacji organizacyjnej tych podmiotów,
-
wykonywanie innych zadań z upoważnienia lub na polecenie Burmistrza.