Urząd Miasta i Gminy w Lesku
ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko,
tel. /0-13/ 469 80 01, fax. /0-13/ 469 64 58
e-mail: gmina@lesko.pl, www.lesko.pl
Godziny otwarcia Urzędu:
od poniedziałku do piątku: 7.30 - 15.30
SOA/21 | POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE W SPRAWIE WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO LUB CZASOWEGO |
Podstawa prawna |
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.); |
Miejsce i sposób załatwienia sprawy |
Referat Spraw Obywatelskich i Administracji, Ewidencja Ludności/Dowody Osobiste, Ratusz – Rynek 21, parter, pok. nr 2 – Wydanie decyzji administracyjnej |
Wymagane dokumenty |
- Podanie ze szczegółowym wyjaśnieniem czasu i okoliczności opuszczenia mieszkania przez osobę objętą wnioskiem lub wskazaniem bezprawności dokonanego zameldowania. Należy podać aktualny adres miejsca pobytu osoby, której dotyczy podanie lub oświadczyć o braku informacji o miejscu pobytu; |
Opłaty |
- 10 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji; - od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w postępowaniu administracyjnym o wymeldowanie powstaje obowiązek wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł. Opłatę skarbową wnosi się na rachunek bankowy: PBS w Sanoku, o/Lesko 36 8642 1012 2003 1205 7175 0001 Opłata skarbowa podlega zwrotowi w przypadku wydania decyzji umarzającej postępowanie (zwrot następuje na wniosek). |
Termin załatwienia sprawy |
- do 1 miesiąca, - do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych |
Tryb odwoławczy | Odwołanie wnosi się do Wojewody Podkarpackiego w Rzeszowie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Lesko w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Dawid Dziedzicki – samodzielny referent tel. (013) 469 66-88; (013) 469 66-15 wew. 22 |
Inne informacje |
Organ gminy wydaje na wniosek właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.
Zamiast oryginału dokumentu strona może złożyć odpis dokumentu, jeżeli jego zgodność z oryginałem została poświadczona przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym. W przypadku niewskazania pełnomocnika do doręczeń przeznaczone dla tej strony pisma pozostawia się w aktach sprawy ze skutkiem doręczenia. |
Opracował/a: Dawid Dziedzicki
Sprawdził/a: Waldemar Bara
Zatwierdził/a: