Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich
Ratusz
Referat USC i Spraw Obywatelskich wykonuje zadania w zakresie:
-
rejestracji stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgony)
-
przyjmowania oświadczeń woli
-
występowania o nadanie numeru PESEL
-
spraw meldunkowych
-
rejestru wyborców
-
powszechnego obowiązku obrony
-
dowodów osobistych
-
imprez masowych
Referat Administracyjno-Gospodarczy
I piętro budynku Urzędu
Referat Administracyjno-Gospodarczy wykonuje zadania w zakresie:
-
prowadzenia kancelarii ogólnej
-
obsługi sekretariatów
-
współpracy z Sołectwami, w tym przeprowadzanie wyborów do organów jednostek
-
obsługi narad
-
prowadzenia archiwum
-
zarządzania i administrowania budynkami urzędu
-
obsługi Biura Rady
-
działalności gospodarczej i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
-
lokali użytkowych
Referat Organizacyjny i Spraw Społecznych
I piętro budynku Urzędu
Referat Organizacyjny i Spraw Społecznych wykonuje zadania w zakresie:
-
spraw kadrowych pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych
-
dodatków mieszkaniowych
-
zryczałtowanego dodatku energetycznego
-
świadczeń z funduszu alimentacyjnego
-
świadczeń rodzinnych
-
świadczeń wychowawczych
-
lokali mieszkalnych
-
zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej
-
reagowania skutkom klęsk żywiołowych
-
informatyzacji
Referat Finansowy
II piętro budynku Urzędu
Referat Finansowy wykonuje zadania w zakresie:
-
księgowanie dochodów i wydatków budżetowych gminy,
-
prowadzenie sprawozdawczości finansowej i statystycznej gminy,
-
obsługa finansowo- księgowa projektów współfinansowanych ze środków pomocowych,
-
prowadzenie rozliczeń z tytułu podatku VAT i podatku dochodowego od osób fizycznych,
-
prowadzenie rozliczeń z zakresu składek ZUS, FP, PFRON,
-
windykacji należności budżetowych,
-
prowadzenia wymiaru podatkowego, kontroli podatkowych,
-
prowadzeni postępowania administracyjnego w sprawie udzielania ulg podatkowych (m.in. umorzenia, odroczenia, rozłożenia na raty),
-
prowadzenie spraw związanych z opłatą skarbową,
-
ewidencji środków trwałych gminy,
-
rozliczenia inwentaryzacji urzędu,
Referat Gospodarki Przestrzennej, Nieruchomościami i Ochrony Środowiska
II piętro budynku Urzędu
Referat Gospodarki Przestrzennej, Nieruchomościami i Ochrony Środowiska wykonuje zadania w zakresie:
-
sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenu oraz stadium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
-
działań związanych z rozwojem gospodarki przestrzennej Gminy
-
sporządzania i wydawania decyzji o warunkach zabudowy, decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego, decyzji ustalającej zasady podziału nieruchomości
-
wykonywania zadań z zakresu obowiązków architekta miejskiego
-
ochrony dóbr kultury i prowadzenia ich rejestru
-
działań związanych z racjonalną gospodarką nieruchomościami stanowiących własność Gminy
-
inwentaryzacji mienia komunalnego
-
wydawanie decyzji o podziale geodezyjnym i rozgraniczeniu gruntów
-
nadawania numerów porządkowych nieruchomości i przygotowywania spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów oraz zmiany granic administracyjnych
-
prowadzenia ewidencji należności związanych z gospodarką nieruchomościami komunalnymi
-
ściągania dochodów oraz windykacji należności, targowisk miejskich i parkingów
-
ochrony środowiska wynikające z ustaw i innych przepisów prawa
-
ochrony i zwalczania chorób zaraźliwych zwierząt
-
gospodarki leśnej i łowieckiej, ochrony zwierząt domowych
-
nadzoru nad gospodarką leśną w lasach mienia wiejskiego
Referat Pozyskiwania Funduszy, Inwestycji i Gospodarki Komunalnej
II piętro budynku Urzędu
Referat Pozyskiwania Funduszy, Inwestycji i Gospodarki Komunalnej wykonuje zadania w zakresie:
-
opracowania projektów planów przedsięwzięć inwestycyjnych i remontów
-
pozyskiwanie środków finansowych z funduszy krajowych i unijnych
-
przygotowania i prowadzenia inwestycji gminnych oraz remontów
-
rozliczaniem środków finansowych z funduszy krajowych i unijnych
-
utrzymania infrastruktury komunalnej
-
bieżącego utrzymanie dróg, ulic i placów gminnych